Thursday, July 06, 2017

Concediul 2017, Corfu, Grecia

ziua 0, joi 6 iulie 2017
Ne-am facut bagajele, finalizam ultimele detalii si ne pregatim sa decolam catre destinatia concediului mult asteptat! Mult asteptat deoarece rezervarea este facuta inca din prima saptamana a lunii august 2016.
La ora 17:00 ne-am intalnit toti pe Calea Sagului, adica eu, Denis, Mona, Ioji si Lili si am parasit Timisoara cu destinatia CorfuUPS! am uitat ca mai am poze de pus, Grecia, pe traseul https://goo.gl/Lp8RHG.
Am platit in total 20.10€ pentru autostrazile din Serbia, Macedonia si Grecia.

ziua 1, vineri 7 iulie 2017
Mai aveam de urcat vreo 9 poze si terminam pe ziua de azi cu scrisul pe blog. Din pacate s-a blocat laptopul si am pierdut tot, asa ca reiau dar nu mai am chef sa detaliez maxim.
Spre dimineata ne-a ajuns oboseala, am tras intr-o parcare si somn de voie. Nu mult, doar o ora jumatate deoarece ne-au trezit tantarii. Cand ne-am culcat, am lasat geamurile deschise cam 3 degete ca sa avem aer. Doar Denis nu dormea si saracul ne pazea de tantari, cum se punea unul pe noi il gonea. Ne-a zis ca a omorat cel putin 15. M-am trezit din cauza ca Denis misca masina si facea galagie, cald fiind in masina si geamurile aburite, am dat jos ambele geamuri fata, moment in care Denis a exclamat "tatii, pe bune?!". Pana m-am dumirit ce s-a intamplat, deja erau toti in masina ca emigrantii in Europa.
Fiind deja lumina afara, am decis sa plecam si sa pierdem timpul asteptand bacul, pe o terasa undeva.

Pe la 9:30 am ajuns in Igoumenitsa, am facut check in-ul la bac, cateva poze si am parcat pe o terasa asteptand sa ne imbarcam. Pentru bac am platit 7,10€ de persoana si 26.10€ de masina.

La ora 11:30 ne-au imbarcat si dupa o ora ajungeam in Lefkimmi pe insula Corfu. Desi afara erau 35°C, briza marii iti dadea impresia ca este chiar racoare bine.

Dupa debarcarea in Lefkimmi, in 10 minute am ajuns la destinatia noastra, Vila Haus Basilika. Si da, in a doua poza este marea.

Am preluat camera, descarcat masinile dupa care am inceput sa ne impiedicam unul de altul, nu ne convenea nimic, transpirati, cald, nervosi... Era clar, trebuia sa facem o baie in mare ca sa ne racorim, nu se mai putea. Asa ca am abandonat totul si am naufragiat cateva ore pe plaja Marathias. O plaja foarte lunga, lata, doar nisip si nici macar o pietricica, intrarea in apa este lina si lunga. Chiar am si atipit putin sub o umbrela, mi-am facut somnul de frumusete :)
Ioji cu Denis au fost ca doua rate, abia s-au dat iesiti din apa.

Lili a plecat mai repede de pe plaja, nu stiu de ce, dormeam. Cert e ca ne-a auzit cand am ajuns si a iesit din camera ca sa deschida masina sa depozitam toate cele necesare pentru plaja. Cand tragea de usa sa o inchida, i-am zis "Lilii grija la usa, usa, usa!". Mda, a inchis-o dupa care a exclamat "Vai!". De ce "Vai!"? Pai pentru ca usa se poate deschide din exterior doar cu cheia si asta doar daca cumva n-ai lasat in interior cheia in broasca. Unde erau ambele chei? Ati ghicit, una in broasca si una pe cuier!
Bun, am dat tarcoale vilei, camera e la etajul 2. Verificat cele doua geamuri si parea ca la unul daca ii scoatem doua suruburi, dam jos balamaua si intram in bucatarie. Surubelnita este in masina si cheia de la ea... in camera. Mda, hai sa cautam o sarma, deschidem masina, luam surubelnita si rezolvam problema. Intre timp sunam proprietarul, explicam problema si imi spune ca vine imediat. Intre al doilea timp, Lili spiderman a escaladat vila pana in balcon si a intrat in camera. Intamplare amuzanta cu sfarsit fericit :)
Dupa cateva minute a venit si proprietarul care ne-a zis ca toata distractia presupunea chemarea unui lacatus care rezolva rapid problema, dupa care ne taxa cu 80-100 euro. OMFG!!
In restul serii fiecare si-a omorat timpul cum a dorit. Lupta cu o sticla de scule, facebook, blogareala, poze, doar Denis si-a luat somn de voie de pe la ora 20:00 ...

Si gata pe ziua de azi, 4 ore mi-au trebuit sa finalizez povestea, cu rescrierea de la zero, mi-a ajuns... 22:49, o seara faina sa aveti!
Stai ca nu este gata, Lili a mai reusit performanta de a scoata o usa dintr-o balama :))

ziua 2, sambata 8 iulie 2017
Astazi am fost puturosi, greu ne-am pus in miscare, Abia pe la ora 14:00 am plecat catre plaja Issos. De dimineata ne-am trezit, am mancat si eu cu Denis am mai tras un pui de somn de frumusete.
Issos este la vreo 8km de unde suntem cazati, imediam am ajuns acolo. Ultimii 200m pana la plaja, drumul nu este asfaltat, dar practicabil.
Plaja este foarte lunga, doar din nisip si intrarea in apa se face lin. Nicio diferenta fata de plaja Marathias, exceptand peisajul. In spatele plajei sunt cateva dealuri usor accesibile de pe care poti vedea de la inaltime imprejurimile.
Am inchiriat doua sezlonguri si o umbrela cu 7€. Cam scump, zic eu.

ziua 3, duminica 9 iulie 2017
Azi nu a fost o zi tocmai prielnica pentru mine. M-am trezit la ora 9 cu o usoara durere de bostan. Am mancat si m-am culcat la loc pana pe la ora 12:00 cand m-am trezit cu aceiasi durere de cap...
Pe Denis l-am trezit la ora 13:00, doar trebuia sa facem ceva astazi si chiar am facut.
Ne-am impachetat si pe la ora 14:00 am plecat spre Agios Gordios. Dupa 2km ne-am intors, a uitat Lili banii si telefoanele :D
Exact cum s-a inecat tiganul la mal, asa s-a inecat si GPS-ul pe ultimii 3km, ne-a bagat prin cucuruz de am ajuns intr-un loc unde abia am intors masina.
In final am ajuns si in Agios Gordios unde stradutele inguste, specifice zonei, si-au facut apartitia. Trebuie sa ajungi pe ele ca sa intelegi ce presupune o straduta de-a lor, pur si simplu inguste.

Si dupa ce am gasit un loc de parcare, greu cu ele, am avut de mers pe jos pana la plaja de ne-am plictisit. Era ora 14:40, imagineaza-ti cum batea soarele pe noi de efectiv simteam ca ne topim.
Plaja enorma, cat vezi cu ochii in stanga si in dreapta iar noi nu eram hotarati unde sa naufragiem. In final am luat-o in dreapta, zic cealalta dreapta, adica in stanga(nu stiu ce am avut azi cu dreapta, probabil de la durerea de cap care persista si la ora asta 22:00) si am tot mers pana ne-am plictisit. Aproape ca nu se mai gaseau sezlonguri. Am pus ochii pe doua libere, Mona a vazut mult mai multe, si ne-am hotarat. Nici n-am ajuns toti langa ele ca a si aparut doamna cu incasatul banilor. 3 sezlonguri, 2 umbrele la 10€. Bonus am primit scrumiera, acces la WC, doua dusuri pe plaja, unul cu apa rece si unul cu apa calda(aproape la fel de rece) si supraveghere(paza) a bagajelor cat timp suntem in apa. Foarte frumos din partea doamnei care ne-a si multumit cu un "multumesc":)
Pe plaja erau foarte putine pietre, la fel si la intrarea in apa, nu sunt necesari papuci speciali. Intrarea in apa nu se face foarte lin, ajunge destul de repede pana la gat dar imediat incepe sa scada adancimea pana aproape la genunchi.
Ne-am balacit de ne-am plictisit. Am facut snorcheling aproape 2 ore. Am urcat pe niste pietre care ieseau din apa, foarte colturoase si periculoase de m-a fluierat si tanti salvamarul ca sa ma dau jos. Am fost cuminte si m-am aruncat in apa, cu grija sa nu ajung aproape de mal pe unde era si ea.

Pe la ora 18:00 si ceva ne-am hotarat sa plecam, la unii le era foame. Am mers la masina, greu la deal, la propriu la deal, lasat chestiile in masina si hai inapoi prin satuc ca mai vedem una alta. Ne-am cam dus glont hotarati sa mancam ceva si destul de repede ne-am oprit sa mancam o clatita umpluta cu chestii dulci. Mona si Lili si-au luat cate un frappe cu inghetata si toti cate o clatita. Cel mai bine arata clatita lui Denis, probabil si la gust la fel :))
Glumesc, chiar au fost bune clatitele.
Dupa ce-am mancat, nu a mai avut nimeni nervi de plimbareala prin magazine, am plecat glont catre cazare unde am mancat, indusat si eu am luat o pastila ceva pentru dureri de cap. Pacat ca nu-si face efectul, scuza mea pentru multiplele greseli de scriere.

ziua 4, luni 10 iulie
Ora 7:30:am facut si eu ochisori, restul au fost mai harnici. Azi suntem matinali.
Ora 8:00: ne pregatim de micul dejun

Ora 8:20: cand te gandesti ca unii la ora asta sunt la lucru iar altii se pregatesc sa mearga pe plaja :(

Ora 10:30: Bagajele erau deja facute, le-am impachetat in masina si aia e, suntem gata de plecare. Vorba aia, calatorului ii sta bine cu drumul. Ne indreptam spre urmatoarea destinatie Agios Stefanos.
La un moment dat Ioana a luat-o grav pe ulei, nici ea nu mai stia pe unde e si pe unde sa ne directioneze. Nici eu nu intelegeam ce vrea de la viata mea, asa mi-am zis "ce c****, sunt doar 2-3km in plus pe noul traseu", asta dupa ce a reconfigurat de s-a plictisit, se se poate intampla rau?! Vai viata mea pe ce drumuri ne-a bagat... Norocul nostru ca din sens opus nu a venit nimeni la fel de nebuni ca noi si Ioana, pur si simplu niste poteci... Macar au fost asfaltate, nu erau in cele mai bune conditii dar nici rupere de masina. La un moment dat cand mi-a zis Ioana sa virez la dreapta, pana si ateul din mine si-a facut cruce. Noroc ca este un 1.5dci, altfel nu urcam panta aia. In treapta 1 nu se tura motorul mai mult de 2300rpm si eram cu pedala la podea. Ioji in spatele meu se ruga sa nu cumva sa ma opresc ca el de acolo nu mai pleaca veci, de parca a mea ar mai fi plecat. Chiar si asa, cand am ajuns sus, Ioji era deja ud tot pentru ca dadea sa moara motorul la el. Avand in vedere ca este un 1.6mpi resoftat, deci vreo 99 cai putere, sunt sigur ca va imaginati despre ce inclinatie avea acea panta.
Important e ca am ajuns cu bine la destinatie. Cel mai probabil cu vreo 20 minute si 2-3km in plus.
Am mers prima data la Villa Leonidas unde Ioji si Lili au cazarea. Pustiu acolo, nimeni, liniste. Am Am sunat la numarul de telefon si foarte amabila gazda, ne-a zis ca este cheia in usa, sa intram si sa ne facem comozi, ajunge si el imediat. Deci foarte tare, autoservire :))
Ne-am asigurat ca totul este in regula la ei dupa care am plecat spre vila noastra Corfu Boutique House, la 200m distanta. Chiar inainte sa parcam n-am putut sa nu observam peisajul suberb cu marea in spatele vilei., pur si simplu superb. Camera am rezervat-o exact cu vederea spre mare, iti dai seama ce priveliste am fi avut dimineata la trezire...

Am parcat in fata vilei si cautam receptia. A aparut o doamna care abia rupea cateva cuvinte in engleza. I-am aratat foaia cu rezervarea si din acel moment s-a dezlantuit iadul, daca exista asa ceva.
Asa pe scurt: intermediarul grec(o firma) la care am facut rezervarea si plata integral in avans, a disparut cu toti banii. Acea vila nu era singura in administrarea lui, mai erau cateva zeci. Practic eram in fata vilei pentru care am platit cazare, doar ca nu ne puteam caza deoarece banii nu au intrat in posesia proprietarului si habar nu aveau cine a facut rezervari la ei. Am pus mana pe telefon si am sunat la Booking.com, atat in Grecia cat si in Romania. Consultantul din Grecia ne-a gasit o alta cazare la 12km distanta, diferenta de pret o suporta Booking.com. Dragut din partea lor. Doar ca noi tot trebuie sa platim 600 euro cazarea, diferenta de pret se restituie dupa efectuarea sejurului. Si asta nu este tot, Booking.com ramburseaza si plata facuta integral catre vila unde am facut rezervarea si platit in avans, o procedura mai anevoioasa care dureaza. Practic, in acest moment, bugetul de vacanta s-a redus drastic cu suma de 600 euro, bani pe care o sa-i recuperam la un moment dat, mult dupa ce ajungem acasa din concediu...
Ok, macar nu plecam acasa, este bine si asa, sunt totusi 10 zile de concediu. Am plecat in tromba spre noua locatie ca sa ne cazam, sa nu va spun pe ce drum ne-a bagat Ioana, vai steaua lui, noi si animalele salbatice.
Am ajuns la destinatie, Romaios Apartments si am constatat ca este foarte liniste. Proprietarii sunt in varsta si nu stiu deloc engleza sau orice alta limba in afara de greaca, moment in care trebuie sa multumesc celor de la google pentru aplicatia care traduce si voce!
Am dat banul si am carat bagajele in camera. Doua dormitoare, ambele cu TV si aer conditionat, baie decenta si o bucatarie echipata cam cu tot ce ai nevoie. Totul parea ok, decent, in niciun caz de 600 euro. Ulterior am constatat ca la un televizor nu sunt programe, lipsea decodorul si evident, afiseaza doar pureci. Nu functioneaza deloc aerul conditionat in niciuna din camere, dar mi-a cerut 10 euro suplimentar pentu el dar cum nu a avut sa-mi dea rest de la o bancnota de 50 euro, a zis "lasa, bonus", probabil stia el de ce. Semnal WiFi foarte bun, pacat ca nu te poti conecta la el, pare ca parola nu este buna desi am incercat pe 3 telefoane si un laptop, diverse combinatii unde cifra 9 parea sa fie litera q. Nicicum, mi-a confirmat ca parola este doar din cifre. I-am aratat ca nu se conecteaza si a ridicat din umeri. Apartamentul sigur nu a fost locuit mult timp, dovada fiind praful depus prin sertare. Dupa cateva minute Denis omora paianjenii cu slapul. Da, aproape in toate colturile erau paianjeni. La usa exterioara de la camere nu este plasa de tantari si cum aerul conditionat nu functioneaza si trebuie sa aerisesti ca sa nu stai in suc propriu, toti tantarii dau petrecere la noi in camera.
Deja este deprimant iar Mona a pus capac, a intrat pe Booking.com si a citit cateva recenzii despre aceasta vila, pe langa cele enumerate deja de mine a mai citit ca in cele 10 zile de cazare nu s-a facut curat si nu s-a schimbat lenjeria.
Ca sa fie perfect, Mona a inceput sa faca alergii la te miri ce. I-au iesit pe barbie zeci de punctulete rosii. A clatit cateva rufe cu detergent si este plina pe maini de punctulete rosii.
Reteta completa si motive suficiente sa intram in depresie :(
Vreti poze? Cum sa nu, abia merg si datele mobile, cu greu am pus si textul asta... Probabil peste 10 zile o sa mai vedeti poze.

ziua 5, marti 11 iulie 2017
La ora 11:00 am plecat spre plaja Barbati, am auzit noi ca este faina plaja si oricum o aveam in plan.
O plaja formata din pietre de toate felurile, nisip aproape inexistent, doar in apa am dat de el si doar pe la adancimi de peste 1,5m. Recomand papuci pentru plaja. Apa ideala pentru balaceala. Din pacate, intrarea in mare se face brusc, in 4-5 metri deja ajunge la adancimea de 2m. Sa nu va spun de culoarea apei si cat de limpede este, vizibilitate maxima. Vedeam perfect fundul marii la adancimi de 4-5m, mai departe n-am inaintat in mare. Vizibilitatea in linie dreapta, sub apa, era de cel putin 20m.
Sezlonguri si umbrela erau gratuite. Cel putin pe noi nu ne-a intrebat nimeni de sanatate in cele aproximativ 6-7 ore cat am stat pe plaja. Drept e ca am si facut consumatie de la bar si am mancat tot acolo pe terasa.
Eu si Denis ne-am luat inima in dinti si mers sa ne dam cu parasuta trasa de barca. Denis a reusit performanta sa piarda o bancnota de 20€, asa ca distractia ne-a costat 90€ in loc de 70€.
Azi am stat cam mult la plaja si desi ne-am tratat cu crema de protectie 50%, tot ne-am prajit, suntem rosii ca racii. Ne-a facut Mona impachetari cu crema ca sa fie pielea hidratata si sa suportam mai usor soarele zilele urmatoare.
Si cam atat pe ziua de azi, am ajuns la camera, dus, crema din plin si bagam somn de voie.
Ce am omis sa scriu de cand am ajuns in Corfu, tantarii. Bai, deci este inuman cu ei. Mai ales ca la aceasta vila nu avem site la geamuri, e crunt de tot, nici nu puteam dormi cu ele deschise. Bagam la pastile dinalea pentru tantari grupa mare. Cu pozele a ramas la fel, cand o sa dau de net. De pe datele mobile ma chinui vreo 10 minute sa dau copy/paste si sa salvez.

A fost o zi minunata, splendida, spectaculoasa! :)

ziua 6, miercuri 12 iulie 2017
Pfoai ce zi plina am avut azi! Dupa cum v-ati dat seama deja, am dat de internet. Cine ghiceste care este noua parola de la wifi?

Cum dracu sa-ti treaca prin minte sa scrii noua parola cu litere kirilice sau cum le-o spune la literele din alfabetul grecesc?!
Va salvez eu, Mona de fapt, ea a descifrat misterul. "romeros2016" este noua parola de la wifi :))

Dar sa incepem de dimineata, este mult de povestit pe ziua de azi.
Vecinii de pe palier, niste nemti, sunt foarte matinali si destul de galagiosi, au iesit pe terasa la un pahar de vorba. Apai la ora 9:00 n-am mai putut dormi. Am trezit-o si pe Mona, era rupta, mai voia sa doarma dar azi nu avem timp de dormit, avem de umblat! Din cauza ca ne-am ars cam tare ziua trecuta, ne-am propus ca astazi sa ne plimbam pe insula, sa vizitam minunatiile din Corfu.
Pe langa minunatiile de drumuri pe care le stiam deja, am ajuns la Aquarium de Corfou unde aveam sa vedem pesti. Greu cu parcarea pe acolo, trebuie sa ai multa rabdare sa se elibereze un loc.
Intrarea in Aquarium se face contra cost, 6€ de persoana. Nu mai retin care este pretul pentru copii sub 12 ani, parca 3€, dar nu garantez. Am intrat si am vazut pesti care traiesc in apele din jurul insulei Corfu. Mai nimic nou, i-am vazut si eu cand faceam snorkeling. Dar am vazut si niste "pestoi" pe care nu i-am vazut, erau enormi. Aveau un acvariu deschis unde puteai pune mana pe castraveti de mare, arici de mare si tot felul de alte animalute ciudatele. In cealalta jumatate din aquarium era de fapt terrarium unde am vazut broscute, serpi, iguane, crocodil...
George(botezat dupa George Cloney) a fost atractia principala, ii place foarte mult sa fie mangaiat, nu misca deloc, toate mangaierile sa ajunga la el :)).

Era personal care iti explica despre pesti si despre restul de animalute de pe acolo. Scoteau din custi si iti dadeau sa il ti in mana, sa faci poze cu ele. Singura restrictie era sa nu folosesti blitul cand faci poze, in rest liber la ce vrei.

Dupa aquarium am mai facut cateva poze cu plaja din zona si am plecat spre Mouse Island.

Am ajuns aproape de  Mouse Island si din nou probleme cu parcarea. Am nimerit un loc in fata terasei Pentikonisi unde ne-am si hotarat sa mancam, fiind deja ora 15:00. Spectacol acea terasa, personalul foarte amabil, se simtea din plin briza marii, mancarea foarte buna, panorama splendida. Stateam de vreo 3-4 minute si inca nu eram hotarati la care masa sa ne asezam si dintr-o data un zgomot puternic ca a unui elicopter la joasa altitudine. Un avion ateriza :)). Ca si copii mici, am inceput sa vanam aterizarea de avioane ca sa ne pozam cu ele :))

Dupa acea masa copioasa am plecat sa vizitam si punctul de atractie pentru care ne aflam acolo, Mouse Island. Am mers pe jos pana la micuta manastire de unde am luat barcuta care ne-a lasat pe insula. 2,5€ de persoana. Nu ai ce face pe ea, dai o tura roata la insula, faci poze, poate cumperi ceva suveniruri, o apa sau un suc rece. La intoarcere astepti sa vina barcuta cu urmatoarea tura de turisti.

Bun, este ora de mers pe plaja, revin mai tarziu cu restul de poze din ziua de ieri. Exact, nu era gata ziua, mai aveam inca de umblat, doar am ajuns la camera la miezul noptii :))
Pe finalul zilei ne-am zis sa vizitam Corfu, orasul vechi. Eram la doar vreo 2-3km. Am avut noroc chior cu parcarea, la loja, cum s-ar spune. Primul obiectiv, doar am parcat langa el, Fortul vechi din Corfu, am ajuns dupa ora 20:00 si nu mai era niciun ghid si pentru noi.

Am nimerit intr-o gradina frumos amenajata unde erau flori si niste pomi tare ciudati. Stiu sigur ca am facut vreo 5-6 poze, nu-mi explic de ce nu mai sunt pe telefon :(
Din pacate s-a intunecat si greu de tot cu pozele, doar cateva rateuri sterse si miscate. Dar pot sa incerc sa descriu in cateva cuvinte orasul vechi. Deci pe stradutele alea inguste iti pierzi capul, ideile si banii la cate mini magazine cu suveniruri sunt. Orinunde te uiti vezi doar mici restaurante si mini magazine pline cu te miri ce... Greu rezisti tentatiei sa nu cheltui o mica avere :))
Intrati pe acest link si va plimbati putin ca sa intelegeti ce vreau sa spun https://goo.gl/ryAXT2.
Asa cum spuneam si mai devreme, am ajuns la camera la ora 00:00.

ziua 7, joi 13 iulie 2017
Ziua de azi am inceput-o prin a pune poze pe blog, sunt in urma cu 2 zile si s-au adunat. Si la cum merge internetul... iti trebuie timpul unui pensionar.
Pe la ora 12:00 Lili si Ioji au venit la noi sa ne tina de urat, sau invers. Oricum am vorbit de o seara inainte ca azi mergem pe plaja locala Agio Georgios Pagon. O plaja cu nisip si linistita. Pentru 8€ primesti doua sezlonguri si o umbrela generoasa, singura de pana acum sub a carei umbra poti acoperi integral ambele sezlonguri. Apa este calda, foarte limpede, intrarea lina si lunga, cu ceva pietre la intrare fara sa fie necesari papuci de plaja.

Seara am plecat spre Logas the sunset beach de care se spune ca este locul ideal sa fotografiezi apusul. Va garantez ca este mai usor si mai comod sa fotografiezi apusul. Pentru rasarit este o adevarata procedura de initializare(a se citi trezire) si punere in miscare, de cele mai multe ori fara finalizare.
In sfarsit valuri! Plaja era ca si inexistenta, valurile ajungeau pana la versant. Daca nu esti atent, pleaca apa cu slapi cu tot.
Sus este o terasa din sticla special facuta pentru fotografierea sau filmarea apusului. Este din sticla, inclusiv partea pe care stai cu picioarele. Acolo era cam inghesuiala, asa ca am coborat pe scari si fetele si-au gasit un loc. Eu cu Ioji am coborat pana pe plaja unde am ajuns doar trecand prin apa care ajungea pana la sold, el a profitat de valuri si s-a racorit.
Am sa pun doar cateva din zecile(le-am numarat, peste o suta) de poze facute :D

ziua 8, vineri 14 iulie 2017
Azi a fost nasol. Mi-am pierdut timpul pe blog, facebook si youtube pana la ora 15:00. Am mai rezolvat si problema sunetului aparut la roata dreapta fata.
Mona s-a plictisit si ea. A spalat cateva rufe si a atarnat pe langa mine.
Denis a ras toata ziua uitandu-se la filmulete pe youtube.
Lili s-a simtit rau si nu a fost buna de nimic.
Ioji precis s-a plictisit teribil, nici nu vreau sa-mi imaginez...
Pe la ora 15:00, eu, Mona si Denis am mers pe plaja Agio Georgios Pagon. Degeaba, fara Lili si Ioji e plictiseala. Am intrat de vreo 2 ori in apa si mai mult am atarnat pe sezlong, la umbra cu telefonul in mana. Denis la fel, s-a jucat si a continuat sa vizioneze clipuri amuzante.
Este ora 19:35, plecam spre Ioji si Lili, sper sa se simta mai bine ca sa o facem lata in seara asta, sa recuperam ziua :D.
Liliiiiiii! VENIM!!
In seara asta am socializat, la propriu! Fara telefoane(vrajeala, din cand in cand mai aruncam cate un ochi pe ele), fara laptop, fara televizor, fara alte distrageri. Ne-au macelarit tantarii, dar nu-i problema, #REZIST :))
In drum spre ei am oprit la un butic si am luat 2 caserole de inghetata, una de ciocolata si una de banane, doua banane, un mar si o nectarina. Lili a avut un pepene la frigider. Pfoai ce "sos" de fructe cu inghetata ne-am tras, ne-am lins pe bot, nimic nu a ramas :))
La ora 00:30 am ajuns si noi la camera. In Denis si Mona a dat foamea, dar le-a trecut repede. Pregatim terenul cu pastile impotriva tantarilor si ne bagam la somn, maine se anunta o zi lunga. Speram ca Lili sa se simta mai bine.

ziua 9, sambata 15 iulie 2017
Se pare ca ne-am facut un obicei de a pleca spre plaja pe la ora 14:00 - 15:00. Avand in vedere ca ne trezim pe la 10:00 dimineata, e clar ca ratam cu succes plecarea pe plaja mai matinal fara sa ne prinda ora 12:00 - 14:00 cand este soarele cel mai puternic.
Deci la ora 14:00 ne-am imbarcat cu directia spre plaja Glyfada. Se spune despre ea ca este una dintre cele mai frumoase plaje din Corfu. Cum sa nu, oriunde citesti despre o plaja de pe Corfu iti spune ca este una dintre cele mai frumoase plaje :))
Pe drumul spre plaja am ajuns la concluzia ca Ioana si Gabriela nu se inteleg tot timpul, au divergentele lor privind traseul :)).

Nu este o plaja urata si nici banala, am avut parte de un peisaj foarte frumos, valuri(da, in sfarsit valuri!), nisip atat pe plaja cat si in apa, nicio piatra, apa calda cu intrare lina si lunga. Apa incredibil de limpede chiar si in prezenta valurilor. Singurul lucru rau a fost nisipul fierbinte. Cel mai fierbinte nisip de care am avut parte pana acum. Chiar si cu slapi, daca te atingea pe lateral sau ajungea putin nisip pe piele, te ardea la modul insuportabil. Ioji s-a gandit sa plece spre apa fara slapi, nici nu eram prea aproape de mare, greseala fatala, a trebuit sa o ia la fuga si chiar si dupa cateva minute de cand a intrat in apa inca isi resimtea talpile. Stiu sigur pentru ca atat eu cat si Denis am patit la fel :)).
Doua sezlonguri si o umbrela te costa 8€. Dar daca ai parcat masina in parcarea lor privata la care platesti 3€ pentru toata ziua, ai reducere la sezlonguri su umbrela platind doar 5€. Practic tot la 8€ ajungi dar ai asigurata parcarea la umbra si o persoana prezenta tot timpul in zona, deci mai in siguranta. Desi ma indoiesc ca ar avea nevoie de paza. Cel mai probabil in caz ca te loveste o alta masina, nu ca ti-ar sparge-o cineva sa fure.

UPS! am uitat ca mai am poze de pus :))

ziua 10, duminica 16 iulie 2017
Azi nu a fost nimic spectaculos, ba chiar aproape aiurea. De ieri ne-am decis ca astazi sa mergem in Paleokastritsa pentru ca plaje si mai ales snorkeling.
Inca de dimineata ne-am dat seama ca o sa fie o zi de c****, desi era o caldura sufocanta, batea vantul si soarele era ascuns dupa nori, efectiv o vreme de c****.
Si totusi am plecat spre Paleokastritsa in speranta ca precis o sa fie bine... Nu a fost, am avut parte de acelasi tratament si acolo. Am incercat sa intram in apa. Ioji a reusit sa intre in apa pana le-a udat, si gata, i-a ajuns si lui :D. La mine cum a trecut de genunchi, gata, mi-a ajuns cu apa pe ziua de azi. Denis nu a avut nicio treaba, a intrat de 2 ori in apa doar ca nu a stat mult, prima data vreun minut si a doua oara vreo 5 minute. Imaginati-va cat de rece era daca nici el nu a stat in apa. Efectiv am atarnat pe sezlonguri, n-am facut nimic.
Se vede si in poze, nimeni in apa, prea putini pe plaja.
Dupa ce vantul ne-a umflat umbrela si a rasturnat-o, gata, ne-am impachetat si am decis sa mergem sa vizitam statiunea. Era sa uit, 7€ doua sezlonguri si o umbrela. Pentru acesti bani am primit 4 sticle de jumatate de apa, acees la un dus si WC unde era foarte curat si decent.

Am luat-o la pas prin statiune si am inceput sa pozam una alta, plaje, apa care arata intr-un mare fel si doar salivam...

Si am ajuns la La Grotta, destinatia noastra. Este un pub sapat in munte si la care cobori o gramada de scari. Era amenajata o trambulina pentru sarituri in apa si pe munte erau puse si niste sfori ca sa te ajuti de ele sa urci in locuri mai inalte de unde sa poti sari in apa. Ca si plasament este spectacol, pacat ca vreme de c****.
Speram sa si mancam ceva pe acolo, dar cum am vazut doar tot felul de bauturi pe mese, doar ne-am facut cateva poze si ne-am carat la o terasa sa mancam cate ceva.

Numa bine am ajuns la camera si a inceput sa ploua... vreme de c****. Mai e si racoare bine de tot, sunt pe terasa si s-a zbarlit parul pe mine. Macar am avut parte de un apus frumos.

luni 17 iulie 2017
Si azi se anunta vreme de c****. Dar se pare ca pana la urma nu a fost chiar asa, doar ne-am trezit aproape la ora 11:00 :)). Bine, doar unii dintre noi, Ioji si Lili s-au  trezit pe la ora 7:00.
Stiind ca astazi nu o sa fie soare, nu vom face plaja sau baie in mare, ne-am hotarat sa mergem pana in orasul Corfu ca sa mai vizitam o data bazarul vechi.
Pe cand ne imbracam am constatat ca imi prieste concediul, nu mai incap in blugi :)). Unii lucreaza la patratele, eu am lucrat la dictando.

A fost o vreme ideala pentru plimbat, nici cald, nici frig, cu putin soare si vant cat sa te racoresti, pur si simplu perfect. Te pierzi pe acele stradute inguste si pline de produse expuse la vanzare, te trezesti ca prin unele locuri ai mai trecut deja si nu ai idee incotro sa te mai indrepti ca sa nu dublezi traseul. Chiar daca multe din produse se repeta, mereu gasesti cate ceva interesant si nou care-ti atrage atentia. Dupa cum spuneam si zilele trecute cand am mai fost aici, nu ai cum sa pleci fara sa cumperi ceva, pur si simplu nu poti. Noi am scapat ieftin, undeva pe la 100€.
Daca ridici privirea mai sus de magazinele pline cu produse, ai sa intelegi de ce ii spune "orasul vechi". Nu pot explica in cuvinte, este pur si simplu arhitectura veche. Ziduri drepte cu obloane din lemn la fiecare geam. Omul modern si-a pus si el amprenta adaugand geamuri termopan in spatele acelor obloane vechi din lemn, instalatii de aer conditionat, tevi de apa cu apometre montate pe ele, scurgeri din tevi de plastic care ies direct din ziduri. Trebuie sa te plimbi pe acele stradute din orasul vechi ca sa intelegi cat de inguste sunt, pur si simplu ai impresia ca te sufoci intre cladirile inalte. Vorba lui Ioji, daca se cearta doi vecini din blocurile alaturate, poti sa-i tragi o palma sau sa-l scuipi, atat de apropiate sunt unul de altul.
Una peste alta, ne-a prins apusul pe acele stradute minunate pline de turisti. Forfota a continuat mult si dupa ce am plecat noi, noaptea nu ii impiedica pe vanzatori sa tina magazinele deschise, turistii sa se plimbe si sa cheltuie bani pe suveniruri.
Si pana la urma a fost o zi perfecta, de neuitat!

ziua 11, marti 18 iulie 2017
Astazi ne pregatim pentru distractie, deja se vede soarele pe cer si ne-am trezit devreme, este 8:30 :D

Si am plecat spre Aqualand Water Park. Programul este de la 10:00 la 18:00, 27€ de caciula de la 13 ani in sus, parcarea gratuita. Deca mergi de la ora 15:00 la 18:00, scade pretul de intrare, dar nu merita, nu apuci sa faci mai nimic. Mancarea este diversificata, preturile la fel. Spre deosebire de alte parcuri de distractie, aici nu-ti este interzis sa aduci de mancare sau apa de acasa. Are si logica, preturile sunt decente si nu merita sa o cari de acasa. Dar este bine de stiut si acest lucru.

Acum ca stiti si preturi, sa trecem la partea de distractie, "popoganele". Plin de ele si de toate felurile, mult prea multe ca sa le pot comenta pe toate. Nici macar nu le-am testat pe toate, doar o mica parte, la unele mi se taia rasuflarea doar cand vedeam inaltimea si cat de extrem era. Nu multam, decat o apa cu maro, mai bine in banca mea. era si un bazin cu valuri, valuri, nu gluma.
Pacat ca nu pot pune si filmari, era mult mai interesant ca niste banale poze. Dar poate ghidusesc cumva si daca merge netul, pun si vreo 2 filme.

Stiti vorba aia "mâncăte peştii"? Pentru 10€ te mananca la propriu :))

Denis s-a indragostit de apa si nu se mai dadea plecat. Ba chiar insista sa se puna pe 3 dublu-colace asezate unul peste altul. Legenda spune ca si acum este tot acolo, incercand.

Spre finalul programului ne-am retras pe sezlonguri, sa atarnam frumos pana in momentul in care il scoatem pe Denis cu forta din apa si sa parasim incinta.
Cand am ajuns la camere, desi era doar ora 19:00, am simtit cum pic din picioare de oboseala, te termina apa aia :)

ziua 12, miercuri 19 iulie 2017
Azi o sa naufragiem pe o plaja, cel mai probabil si exact asta am facut. O zi care a inceput extraordinar si s-a terminat dezastruos, motiv pentru care nu am scris nimic de marti, azi fiind joi. Dar sa incepem cu inceputul. Denis imediat ce s-a trezit s-a plans de febra musculara, distractia de ieri si-a spus cuvantul :)).
N-am nici ce-a mai mica idee ce s-a intamplat in aceasta dimineata, s-a sters cu buretele tot. Cel mai probabil nimic, am atarnat in camera. La recomandarea facuta de catre Cora, pe la amiaza ne-am indreptat spre plaja Kalami. Am ajuns si exact cum ne-a spus si Cora, probleme cu parcarea. Cu 2€ parcare privata pentru toata ziua, inghesuita si supravegheata. Nici n-am ajuns bine pe plaja ca o viespe a inceput sa-i de-a tarcoale lui Denis. Nu s-a lasat pana nu i-a intrat pe sub tricou si inevitabil a fost intepat sub bratul stang. Cum el face alergii violente la muscaturile de pureci, tantari... imaginati-va cum arata dupa nici un minut. Noroc ca apa marii era destul de rece in acel loc si a calmat foarte bine durerea, dupa o ora se mai vedea doar un punct rosu unde a intrat acul. Acum dupa 7 zile, inca se vede locul unde a fost intepat si resimte acel loc.
Prima plaja unde pretul pe sezlong si umbrela erau individual, 3€ umbrela, 3€ un sezlong. Deci 9€ pentru o umbrela si 2 sezlonguri, functionale toate dar vai steaua lor... O plaja maricica si foarte linistita. Nu este deloc nisip, doar pietre atat pe plaja cat si in apa. Intrarea se face destul de brusc, papucii de plaja fiind necesari daca vrei sa nu ai probleme atat in apa cat si pe plaja. Este fain pentru amatorii de snorkeling, mai bine de o ora n-am iesit din apa.
Partea trista de pe aceasta plaja este lipsa dusurilor si a unei toalete. Dupa o baie in apa marii, este necesar un dus sa speli apa sarata de pe tine, altfel simti cum nu mai incapi in piele dupa ce se usuca pe tine. Cum n-am avut unde sa dam jos sarea de pe noi, imbracarea hainelor pe noi a fost o experienta nu tocmai placuta, efectiv te durea piele cand se atingea haina, in special tricoul. Eu am si condus, aveam impresia ca sunt ciupit contnuu de ateva persoane, simultan. Am pus o poza cu tricoul, m-a luat Mona in brate in timp ce-l aveam imbracat iar Lili s-a atins cu dresul de baie in partea de sus. Cam asa arata dupa ce s-a uscat, foarte multa sare.

Drumul inapoi spre cazare a fost unul interesant, un autobuz se tot tinea de noi. Facea ce facea si ne ajungea din urma. Pe toti cei 27km am intalnit foarte des mormane uriase de gunoaie(organizate in tomberoane, nu ilegale) de-ti mutau nasul. Gresit, cum n-am miros deloc, doar lor le muta nasul. Iar pe tot traseul care este aproape tot pe coasta de nord a insulei, am avut parte de niste peisaje superbe, te faceau sa reduci viteza si sa intorci capul! Si te miri ca ne tot ajungea autobuzul ala :))
Am ajuns din nou langa vila unde ne-am luat teapa cu cazarea si cum apusul era unul superb, n-am rezistat sa nu facem cateva poze.

Am ajuns la camera, am facut un dus si cum era ultima seara, am iesit la o plimbare pe faleza prin statiune. Erau 24 grade afara si se simtea foarte bine briza marii. Dupa vreo jumatate de ora ne-am intors la camera, se simtea deja prea bine briza marii de aveam zburlit tot parul pe noi. Putina lume pe la orele alea prin statiune., magazine de suveniruti deschise, terase deschise, era si o discoteca in plina actiune care era inchisa ermetic cu termopane, abia se auzea ceva muzica in surdina din afara.

Cum eram pe tron cu telefonul in mana, ma uitam la poze si imi compuneam textul pentru blog, o aud pe Mona din camera cum a inceput sa se vaite. O data, de doua ori, cand s-a vaitat a treia oara m-am panicat, m-am ridicat si ea deja venea spre mine cu telefonul in mana, panicata maxim. Citesc mailul, a pleznit o vena si s-a dezlantuit iadul, din nou.
Cat de cretin poate sa fie un cretin ca, cu 15 ore inainte de Check In sa trimita un mail cu anularea rezervarii?! Da, a doua zi dimineata ne impachetam si plecam spre urmatoarea cazare unde urma sa mai stam cateva zile. Cazare pentru care am facut rezervarea in noiembrie 2016 si am platit in avans, integral. A doua teapa, consecutiv! Ireal! Nu se poate asa ceva...
Seara la 23:30 eu pe telefon cu Booking.com, plin de nervi, deprimat... Dupa aproape o ora de explicatii, cautat solutii si primit propuneri, am ajuns la concluzia ca cel mai bine sun din nou dimineata si vedem cum o rezolvam. Alternativa celor de la Booking.com a fost una foarte buna, o relocare unde trebuie sa platim doar 560€. Tata milionar in timp, mama si ea tot pensionara, pai de unde sa mai scot atatia bani, a doua oara?!
Discutat cu Mona si am ajuns la concluzia ca dimineata ne trezim devreme, mancam, impachetam, dam vestea lui Lili si Ioji, anulam rezervarile, incercam sa sunam si sa reprogramam bacul pe care l-am rezervat si platit in avans, si plecam dezamagiti acasa.
Pe la ora 1:00 m-am pus in pat, ce sa dorm, imi treceau prin minte toate scenariile posibile si imposibile. Am adormit in final, m-am trezit noaptea si am reluat scenariile, iar am dormit si in final a sunat telefonul, ora 7:00.

ziua 13, joi 20 iulie 2017
Ne-am trezit, deprimati la maxim, scarbiti si suparati am inceput sa impachetam. Pe la ora 7:25 l-am sunat pe Ioji sa le dau vestea. Ca niciodata, dormeau amandoi, linistiti, fara probleme, chiar le-a priit ziua de ieri.
Dupa ce ne-am consultat si cu ei, am sunat din nou la Booking.com si dupa vreo jumatate de ora am acceptat oferta lor, ba chiar mai ok ca si prima data. Au vorbit cu proprietarul de la The Sea Horse, locatia propusa de ei, unde noi sa platim doar diferenta de bani pe care oricum o vom primi inapoi, candva, iar suma cu care ne-am luat teapa de la rezervarea anulata sa o rezolve ei intre ei. Urmand ca noi sa ne deplasam la Villa Must Corfu(cu numele de Mary Apartments pe google maps) si sa incercam sa primim inapoi banii platiti pe cazare, cash. Nu aveam sperante mari, dar cum e la doar 3km, merita incercat. Acolo ne-a intampinat proprietarul vilei, el nu stia nimic, a subinchiriat vila la firma care ne-a tras teapa. El stia ca trebuia sa vina azi o familie de rusi in acea camera.
L-a sunat pe administrator care a zis ca vine in 10 minute. Intre timp am vorbit cu proprietarul, explicat toate cele, ne-a dat dreptate si a fost de acord ca nu este ok ce s-a intamplat. Dar nici nu parea prea surprins... A venit administratorul cu o lista pe care eram si noi si ce mi-a atras imediat atentia a fost coloana cu preturi pentru aceiasi camera. Castigatorii acelei camere au platit aproape dublu fata de noi. Frumos, nu? Administratorul mi-a dat pe cineva la telefon care mi-a explicat ca cei cazati inaintea noastra au distrus apartamentul si nu il pot inchiria pana nu se fac reparatiile respective. Evident, minciuna si in final mi-a dat jet, atat el cat si administratorul, neimportante explicatiile mele privind partea financiara precara in care suntem acum.
Am sunat la Booking.com ca sa dau raportul si am intrebat care este motivul pentru care au anulat ei rezervarea. Nicio surpriza "rezervari suprapuse". Adica noi am rezervat camera in acea perioada iar ei n-au retras oferta pe perioada si apartamentul respectiv. Evident, aveau deja banii incasati si erau asigurati, asa ca au marit pretul si au asteptat urmatorii fraieri sa rezerve. Cine rezerva cu pretul cel mai mare este castigator, restul isi iau jet. Am explicat celor de la Booking.com ce am vazut pe acea lista si i-au notat cu "risc de inselaciune".
In concluzie, niciodata sa nu platiti in avans vreo rezervare, sunt sanse mari sa vi-o luati in freza. Chiar si daca nu platesti in avans, inca sunt sanse sa iti anuleze rezervarea, dar macar nu mai ai probleme cu recuperarea banilor, platirea altor cazari...
Cu o gaura si mai mare in buget, ne-am cazat la The Sea Horse unde Denis este cel mai fericit, Lili, Mona si Ioji nu mai ies din apa.

Si seara asta am am facut o plimbare prin Acharavi. Am mancat o clatita, ne-am pierdut timpul prin magazine cu suveniruri, am mancat porumb prajit pe jar, nu la butelie iar diferenta de gust este considerabila.
O seara splendida!

ziua 14, vineri 21 iulie 2017
Dimineata a inceput bine.

La ora 15:00 am plecat spre Sidari, la doar 2,5km de unde suntem cazati, ca sa vedem Canal d'Amour Beach de care se spune ca este foarte frumos. Va zic eu ca este minunat, nu doar frumos. Nu stiu sa explic, malul ala lutos, felul cum a modelat apa faleza sau versantul, nici nu stiu cum sa-i zic, grotele pe care le-a sapat apa... pur si simplu minunat! Intrarea in apa era foarte lina, neimportant in care dintre golfuri, apa fiind putin tulbure din cauza acelui lut. Imediat ce apa ajungea la o adancime de 2-3 metri, apa era foarte limpede si vedeai foarte bine fundul marii.
Foarte limitat locul pentru sezlonguri si umbrele sau unde sa-ti pui cearceaful. Unde era disponibil acel loc, era si inghesuiala mare.
Noi am ales un loc cu sezlonguri la inaltime pe terasa d'Amour Beach Bar unde am platit 25 euro pentru 5 sezlonguri, doua umbrele incluse. Allah damn it! Nu mai punem ca putin inainte de ora 20:00 ne-au fugarit, au inchis... In acesti bani aveam acces la toaleta si la piscina interioara a barului. Cine dracu merge la piscina cu marea la 10 metri?! Poate v-ati dat seama deja, n-am zis nimic despre dusuri. Sa-i frec la ridiche! Este groaznica senzatia sa te imbraci cu toata sarea aia pe tine, efectiv este deranjant. Deci este enorm de lunga acea faleza, plin de terase si niciun dus pe niciunde, trist.
Plaja de astazi a fost altfel fata de orice alta plaja pe care am fost in Corfu. Nisipul era atat de fin incat la o mica adiere de vant se ridica un nor de praf. Pe faleza unde nu era nisip, verdeata, amenajat cu piatra sau beton, era lut care se inmuia si simteai cum aluneca piciorul daca erai ud. Nu deranjant, doar ca idee.
Mona a fost dezamagita, a zis ca s-a simtit ca la Surduc unde nu i-a placut niciodata. Acelasi pamant lutos si lipicios care se dizolva in apa. Restul dintre noi am fost foarte incantati.

Eu cu Ioji am sarit in apa exact de langa sezlonguri si vreo 2 ore n-am mai iesit din apa, am inotat spre cele 2 mici insule din zona si am continuat sa inotam de-a lungul falezei.

Dupa care am continuat cu inotul pana am dat de un mic golf accesibil doar din apa sau sus pe faleza, fara plaja, loc de unde multi sareau in apa de la inaltime.

Cei care sareau in apa de acolo inotau in mare pe langa faleza, imediat "dupa colt" era un tunel pe sub faleza, prin apa, care te scotea la mijlocul Canalului d'Amour. Impreuna cu Ioji l-am traversat, jumatate din el fiind destul de putin adanc, apa ajungand pana la barbie. Ioji a renuntat, acolo a iesit din apa. Stia el de ce, a doua zi am resimtit putina febra musculara in tot corpul :). Eu m-am intors prin acelasi tunel pana in mare si am inotat roata pana la intrarea dinspre mare in Canal d'Amour.

Am sa citez de pe blogul Calatorii scris de Cora din Sibiu "Vântul și ploaia au erodat rocile de calcar în vârtejuri suprarealiste, cele mai cunoscute fiind cele prin care s-a format o săpătură denumită romantic ”Canal d' Amour”. O legendă spune că orice cuplu care înoată prin acest canal va rămâne împreună pentru totdeauna." Acesta sa fie motivul, oare, motivul pentru care a aparut aceasta poza?!

N-am intors la sezlonguri pe jos, Eram putin rupti :P. Am stat vreo 20 minute sa ne odihnim dupa care am luat-o putin la plimbare pe faleza unde am descoperit inca un golf foarte intim cu putin spatiu pentru plaja. Am continuat plimbarea pe faleza si am dat de o stramtoare cu un peisaj spectaculos!

Ne-am intors pe la ora 20:00 la camera unde fetele s-au pus sa faca mancare iar noi, baietii, am testat vreo ora apa din bazinul din curtea unde suntem cazati. Este ok apa, foarte ok si adancimea, fara inghesuiala, recomandat pentru a reduce stresul :D
Aici am facut doar un live si se poate viziona in urmatorul link https://goo.gl/529Nfq.

ziua 15, sambata 22 iulie 2017
A inceput foarte bine si aceasta zi, am stat la soare, ne-am racorit in minunata piscina... Cand rezervam pe undeva cazare si aveau in dotare piscina, ne gandeam ca e foarte aiurea sa mergi la mare sa faci baie in bazin, imi pare stupid. Acum ca avem piscina in curte, am ragandit cam 2-3 secunde si am concluzionat ca este bestial! Pe plaja nu poti sa stai toata ziua, te arde soarele de te face scrum, nu rezisti nici de caldura si nici in apa nu poti sa stai foarte mult, chiar daca este foarte buna de imbaiat, tot te ia frigul dupa un timp. Asa ca dimineata o petrecem in liniste la piscina si pe la ora 14:00 plecam spre diverse plaje din zona.

Dupa ce Denis si Lili s-au trezit din somnul de frumusete, pe la ora 15:00, ne-am impachetat si am plecat spre plaja Kalamaki sau Apraos Beach, o gasiti sub doua nume diferite.
Pentru a doua oara am fost surprins placut de o plaja in Corfu. Un nisip fin, plaja foarte plata si enorma, intrarea in apa exagerat de lina, inaintezi aproape 100m ca sa-ti ajunga apa la barbie, foarte limpede, plaja foarte degajata si deloc aglomerata. Era un ponton lung cat o zi de post, te plictiseai pana ajungeai in capatul lui, dar tot era mai rapid ca prin apa ca sa ajungi la apa mai mare. Evident, capatul acelui ponton era punctul de atractie pentru toti cei care voiau sa sara in apa. Am vazut sarind copii de pe la 6-7 ani pana la persoane de peste 40 ani.
Doar eu m-am dat la fund filmand "pesturile" care bantuiau pe sub ponton si persoane care sareau in apa de pe el, a fost distractiv.

La intoarcere ne-am oprit, din nou, in Acharavi unde am intrat la o terasa sa mancam. Lili si Ioji si-au comandat peste spada iar eu cu Mona "sofrito" o mancare traditionala greceasca. Denis nu testeaza chestii noi, deci piept de pui cu cartofi prajiti. Odata cu nota de plata ne-au adus si 5 paharele cu o bautura traditionala Kumquat. Denis este minor, 15 ani, si totusi i-au adus si lui. Baiat istet, l-a dat pe gat dintr-o bucata, ca la carte :)). Ioji la fel, uite-l ca nu-i :)). Numa noi, fetele, am sorbit cate putin pana am ajuns la fund.
Ajunsi noaptea la camera, Denis si Lili fiind odihniti, doar au dormit la amiaza, ţuşti in piscina. imi imaginez ca era foarte bine, afara a inceput sa se racoreasca iar apa era ideal de calda.

ziua 16, duminica 23 iulie 2017
08:30 Ziua a inceput exact cum trebuia, cu omleta, distractie in piscina, atarnat la soare pe sezlong asteptand sa vina ora la care plecam pe plaja.

Este ora 14:00, desi m-am opus, singurul, s-a hotarat ca astazi nu plecam niciunde, ramanem la camera, facem baie in piscina, Lili si Denis s-au bagat la somnicul de frumusete, Mona atarna pe scaun cu telefonul in mana, Ioji a supt o bere si mi-a dat si mie, cu forta, ca sa fie el sigur ca nu mai este niciun sofer nebaut printre noi si sa nu m-ai am vreo idee de condus pe undeva :)). Eu atarn pe laptop, corectez prin text, mai pun poze, mai adaug cate o amintire.
Ioji tocmai are o dilema, sa intre in bazin sau sa ocupe un loc langa Lili?! Patul fiind pozitionat strategic in dormitor, la racoare, a castigat.
Mda, am ramas singur pe terasa, Mona a disparut si ea. Ma sacrific eu pentru ei si intru la apa :))

16:00 N-am mai ajuns in apa, Mona m-a ispitit si am ajuns si langa ea in pat, am contribuit la somnul de frumusete.
N-am trezit toti, am facut baie, ne-am uscat, bronzat, baie, uscat, bronzat pana ne-am plictisit.
Pe Denis l-a intepat o viespe in frunte in timp ce se balacea in piscina. Tare-mi e ca are magnet la ele...

21:30 Bagaje;e sunt facute, dimineata la ora 8:00 decolam.

ziua 17, luni 24 iulie 2017
6:30 TREZIREA!
8:00 Toate bagajele facute, incarcate in masina si pregatiti de drum.

9:00 Parca totusi e prea de dimineata, fetele n-au simit inca efectul cafelei. Ne-am oprit la o terasa pentru un frappe. Adevarata scuza era toaleta si vezica mica :))

10:45 Am ajuns in portul Lefkimmi. Ne-am imbarcat pe bac cu destinatia Igoumenitsa, parasind Corfu din portul Lefkimmi.

14:40 Dupa vreo 180km au aparut in peisaj formatiunile stancoase ale Meteorei.

15:10 Am facut Check In-ul la hotelul Kosta Famissi din orasul Kalambaka, am lasat bagajele in camera si am plecat spre Great Meteoro, singura destinatie propusa pe ziua de azi deoarece martea este inchisa.
La receptia hotelului am primit o harta a manastirilor impreuna cu programul de vizitare ale acestora. Tot la receptie este si un domn care vorbeste bine romaneste, cel mai probabil patronul, si ne-a explicat traseul si alte detalii legate despre vizitarea manastirilor.
Accesul cu masina se face foarte usor, mai greu cu parcarea.
In interior, fetele trebuiau sa-si acopere picioarele, in general se cere o tinuta decenta. In interior este si un mic muzeu cu arme, manuscrise si tinute militare din primul razboi mondial. Tare-mi e ca si de prin al doilea. Ceva manuscrise de prin anii 900 si alte multe cele. In poza 10 este o camera foto, o vechitura. Pacat c anu se intelege din poze...
Este o camera de tamplarie unde erau expuse sculele si obiectele facute de calugari. O camera cu oase si cranii, nu inteleg de ce... M-a impresionat o cruce sculptata in lemn. Era o cruce in miniatura si sculptata. Era pusa o lupa ca sa observi toate detaliile. La cat de chior sunt, nici asa nu le-am vazut prea bine. Evident, peste tot erau afise cu "fotografiatul si filmatul interzis". Cum nu era aproape nimeni de paza, poza si filma fiecare in voie. Totusi mi-a fost jena sa pozez chiar orice.
Interesanta a fost si bucataria veche unde peretii inca erau afumati si persista foarte bine mirosul de lemn ars, de carbuni. Practic, aproape im mijlocul bucatariei era amenajat un loc unde se gatea la foc cu lemne, atarnat un ceaun, ca in natura, fumul se imprastia in toata bucataria si iesea pe gaura din tavanul tuguiat. Foarte multe obiecte de vesela erau din lemn, modest.
Pe ici colo gaseai lucruri nemodernizate ulterior, pardoseala din piatra de pe unele holuri sau niste trepte extrem de uzate.
Nu stiu daca este deschis spre vizitare mai mult de un sfert din manastire, suficient ca intr-o ora, asa mai pe fuga, sa vizitezi tot.
Era sa uit, intrarea a costat 3€ de persoana. Copii sub 12 ani cel mai probabil au gratuit. Nu aveau niciunde afisate preturi.

18:15 Programul de vizita la Great Meteoro fiind pana la ora 18:00, eram deja intorsi la hotel si tot la receptie am intrebat daca asigura si cina. Asigura dar au meniu fix, nu putem comanda ce dorim si Denis este gingas cu mancarea, nu mananca orice. Ne-a recomandat doua taverne din vecinatatea hotelului, Taverna Dias. Am ales pe cel mai aproape, la vreo 20m de hotel. A fost o alegere foarte buna, mancarea a fost delicioasa. Era doar o doamna, ea a luat comanda, ea a gatit totul pe loc, ea ne-a servit. Drept e ca a durat cam 40 minute dar a meritat, foarte buna mancarea. Desi din meniu parea banal, am comandat friptura de pui cu cartofi prajiti, dar sosul ala cu ciuperci... vai, delicios!
Satui fiind, ne-am refugiat in camera, asezati pe pat ca sa digeram mancarea si sa admiram peisajul de pe geam.
Cora ne-a spus ca noaptea manastirile sunt iluminate si se vad superb. Din pacate, de pe balconul camerei noastre vad iluminate doar doua cruci in varf de stanci, o biserica locala si poalele a doua stanci. Poate maine sunt mai putin obosit si dau o tura prin zona, poate prind si iluminarea aia :)

ziua 18, marti 25 iulie 2017
Azi am plecat de dimineata sa vizitam si restul de 5 manastiri. Le-am vizitat si acum sunt rupt, nu pot lega doua cuvinte coerent.
Dupa cum spuneam, am pornit sa vizitam. Prima noastra destinatie a fost St. Nikolaos Anapafsas.
Nu conteaza la care dintre manastiri ajungi, pretul de intrare este de 3€.
Am inceput urcarea si dupa nici 2 minute deja eram transpirati, in special Ioji. Lili a inceput sa simta ca-i sare inima din piept, Mona nu comenta nimic si eu eram in forma maxima, doar sunt povestitorul :))
Imediat ce am  intrat pe o usa foarte ingusta, erau pusi la dispozitie niste pantaloni foarte largi pentru barbatii in pantaloni scurti. Nu era permisa intrarea in maiou, minim tricou. Fetele trebuiau sa-si puna un fel de fusta, chiar daca aveau pantaloni lungi.
In a treia poza eram in camera unui calugar, deschisa pentru vizitat, era functionala. La un moment dat a venit calugarul in camera si isi aranja ceva haine in dulap. Ciudata senzatia, foarte ciudata, efectiv simteam ca-i violez intimitatea. Nu inteleg de ce au permis treaba asta. Exact cum se vede in poza, totul in acea camera este foarte simplu si modest. De pe acea usa, care era efectiv un geam, avea doar o mica balustrada din toc in toc si dupa ea nimic, gol. Am facut o sageata pe poza 2 ca sa intelegeti unde ducea acea usa, una din ele.

Nu prea a fost nimic de vizitat si nici nu prea am avut ce sa pozez. Interesant a fost o fantana in interiorul cladirii care avea o adancime de 22m, desi este sus in varful unei stanci! si la 1 metru deja se vedea apa, nu am pozat-o.
De sus puteai admira un peisaj superb. Am descoperit ca pe unele stanci din apropiere au mai fost constructii in trecut, se vad urmele unor ziduri. Chiar erau masochisti acei calugari in trecut.

La coborare a fost mult mai usor, te ajuta putin si gravitatia. Ne-am urcat in masina, era sauna in ea, si ne-am deplasat spre urmatoarea Monastery of Rousanou. O manastire de maicute, functionala si se vede imediat ca este mana femeii acolo, foarte ingrijit, gradina cu flori, ghivece cu flori peste tot. 90% din ea nu este deschisa publicului si ne-am cam simtit jefuiti de 3€, fiecare. In prima poza, urcai acele trepte unde erau o camera de vizitat si inca una ca un  mic altar. Tot ce-mi amintesc de acolo sunt florile si ceva tablouri cu icoane. Acum m-am uita prin poze si am vazut acel scripete si mi-am amintit de el.

Urmatoarea destinatie a fost manastirea Varlaam.
Inca de la intrare erai asaltat de vanzatorii ambulatni care iti vindeau orice si negociau cu tine chiar daca nu voiai sa cumperi ceva :)). Stiau romaneste, stricul necesar cat sa te imbie sa cumperi. Stiau chiar mai multe limbi, te intrebau de unde esti si daca raspundeai, ala erai, o dadea pe limba ta de nu mai scapai de el :))
Si aici accesul este greoi, foarte multe trepte de urcat si multa apa pentru hidratare. Dar a meritat, chiar ai avut ce sa vezi aici. Este un muzeu unde poti vedea de la icoane, iconite, carti foarte vechi, haine preotesti, cruci, cruciulite, poze si desene cu si despre aceasta manastire, pana la un butoi de 12.000 litri! La inceputuri accesul se facea pe scari din lemn si cu un scripete care urca si coborau diverse lucruri, inclusiv persoane.

Cum era deja ora 12:15 si Monastery of St. Stephen era deschisa publicului intre orele 9:00-13:-00 si 15:00-17:00, ne-am decis ca acolo o sa fie urmatoarea destinatie. Din fericire, accesul este foarte lejer, efortul este aproape inexistent ca sa ajungi acolo.
Si aceasta este o manastire de calugarite, totul foarte ingrijit si plin de flori. Din pacate, din nou am fost jefuiti de 3€, se putea vizita doar o parte din curte si o mica camaruta unde erau expuse cateva icoane, carti si cam atat. Inca de la intrare o maicuta racnea "NO FOTO! NO VIDEO!". Ce cacat sa fotografiesi si sa filmezi acolo?! Nu era nimic de vazut...
Pe Mona au pus-o sa-si puna si fusta si o bluza ca sa-i acopere umerii. Serios?! Este o manastire de maicute, nu de calcugari...
In fine, singurul plus este privelistea, se poate vedea toata valea din stanga pana in dreapta cat te tin ochii si cat obtureaza poluarea. Orasul Kalambaka este exact la poalele acestei stanci. Tot de aici puteam vedea hotelul unde eram cazati si chiar masina parcata acolo.

La iesire am zacut vreo jumatate de ora la umbra, timp in care toti au dezertat, s-a anulat vizitarea Monastery of the Holy Trinity, cu exceptia mea. Am insistat ca totusi ar trebui sa o vizitam, n-am avut cu cine. Aveau si un motiv intemeiat, traseul pana la aceasta manastire este cel mai greoi dintre toate. Incepe prin coborarea unui drum serpuit dupa care urmeaza trepte abrupte la urcare. Si luuung, lung de te plictisesti sa-l urmezi cu ochii, daramite pe jos...
Dar am facut poze de la distanta :)

La plecare ne-am oprit Observation Deck sa facem cateva poze si credeti-ma ca am facut in nestire :)), nu te puteai abtine.

Spuneam mai devreme ca acolo sunt mai multe constructii, dar nu toate deschise publicului si cel mai probabil multe dintre ele sunt doar ruine. Gen Ypapanti old monastery pe care o puteam vedea de la distanta din al doilea Observation Deck. Din pacate, abia acasa am vazut cat de aproape am fost de ea. Sau la Bantovas (Μπαvtoβaς), construita in munte, loc unde puteam ajunge foarte usor...
Am adaugat doua poze luate de pe internet cu respectivele locatii.

Asa ca am ajuns la camera foarte devreme, pe la ora 16:00, unde am atarnat pe balcon admirand privelistea, povestind si amintindu-ne momentele, cu bune si rele, din acest lung si binemeritat concediu.

ziua 19, miercuri 26 iulie 2017
Ultima zi din aventura acestei veri cu trezirea devreme, micul dejun si numai buni de drum.
Desi la plecare nu toti eram atat de entuziasmati, stiind ce ne asteapta acasa dupa 3 saptamani de concediu :))

980 km pana acasa, un drum de aproximativ 12 ore, zice GPS-ul, pe care noi l-am facut in 16 ore, cu opriri dese si lungi. Plecarea de la hotelul din Kalambaka am facut-o aproximativ la ora 9:00 si am ajuns in Timisoara la ora 2:00 dimineata.

Chiar inainte de vama de iesire din Grecia ne-am oprit intr-o statie peco si acolo am constatat ca Ioji a facut o victima, a "ucis" o bucata de hartie :))
Tot la aceiasi vama am avut parte de o coada de aproximativ 700m. Coloanele erau pe 2 benzi si la un moment dat pe banda de urgenta au inceput sa se bage masini una dupa alta si nu s emai opreau, tot mergeau. Am vazut o rulota, ca punct de reper, era deja foarte in fata. Ok, se pare ca ceva se intampla acolo in fata, asa ca hai si noi. Nu stiu ce s-a intamplat acolo in vama, stiu doar ca noi am trecut in nici 20 minute. De pe banda de urgenta se facea intrarea pe alte doua benzi care duceau tot in vama, practic coada in vama se facea pe 4 benzi. Din nu stiu ce motive, banda 1(pe care eram noi) si banda 2 mergeau aproape fara oprire, pe cand banda 3 si 4 inaintau cam o masina la 10 de pe randul nostru...

O data trecuti, am oprit intre vame la Duty Free Shop unde nu am gasit nimic simpatic de cumparat, preturile nu erau considerabil mai mici, exceptand tigarile. Ca idee, un pachet de tigari ajungea pe la 6-7lei. O pereche de Adidas intre 135 si 450lei. Dulciurile erau pe la acelasi pret ca si pe la noi.
A fost cald, foarte cald si din fericire pentru noi, spre iesirea din Macedonia a inceput sa se "strice" vremea, au aparut nori si deja ma gandeam la vremea de acasa, ploi, temperaturi de doar 12 grade noaptea si maxim 24 grade ziua. Prin Serbia deja nu mai aveam soare, era bine racoare afara si ne-a fost mai confortabila calatoria. LA sarbi ne-am oprit undeva la o taverna unde era aglomeratie mare, deci sigur se mananca bine. Fiind flamanzi, relativ racoare afara, o masa in aer liber a picat la fix!

Concluzie:
O aventura care, dupa 19 zile si 3000km, ne-a costat aproximativ 2300 euro, suma care include mancare, cazare, motorina, taxe autostrada, adica totul. Mai putin cele doua tepe, aceia sunt bani pe care trebuie sa-i recuperam, la un moment dat.
Este insula Corfu frumoasa si de neratat? Din punctul meu de vedere, DA, merita sa-ti petreci un concediu pe ea. A fost si Cora acolo, posibil ca ea sa va convinga mult mai bine ca mine cum este Corfu! Insula de smarald a Mării Ionice!
Merita vizitata Meterora? Da, o data in viata merita sa vizitezi acele stanci si constructiile de pe varful lor. Neimportant ca sunt niste manastiri sau cateva banale casute, ideea de a vedea ce si cum au reusit sa construiasca niste oameni asa ceva, tocmai acolo, prin anii 1500-1600, este ceva. Chiar si fara acele manastiri, peisajul oricum este unul magnific si merita vizitat.

Pana una, alta, va salut si ne auzim la anul!

25 comments:

Cora said...

Distracție faină, vreme bună și spor în toate, mai ales la scris. Vă urmăresc cu sufletul la gură zi de zi, până la finalul vacanței!

retraiesti experienta? :D

Sigur că da. :p
Chiar mi-a făcut plăcere să văd în imagini plaja
din Agios Gordios, pe care noi am descoperit-o întâmplător fix în ultima zi.
PS: Aștept imagini din Kassiopi, Kalami și Kaminaki - care nou ne-a plăcut în mod deosebit. Cu locurile de parcare e mai nasol, dar în rest ne-a plăcut că este o plajă intimă și discretă.

Unknown said...

In loc sa te relaxezi linistit, tu scrii si pui poze din vacanta... Sa oftici lumea care inca nu a plecat, sa nu zic ca este si mai rau ptr cei ce sau intors deja...

Anonymous said...

Criistii....decazeazate si dute in alta parte. Da-i naibii de grecotei si dute la un hotel de 5 stele.
Vacanta placuta....hai cu pozele.

Cite zile stai anul asta?

Cora said...

Noi la plaja Agios Georgios ton Pagon am prins alge și nu am rămas la plajă.
Când ajungeți să vizitați partea de est a insulei să nu ratați golfulețul Agni. Nouă ne-au plăcut mult trei plaje din zonă: Nissaki, Kaminaki și Kalami. Pentru o imagine panoramică a golfului Kalami, vă recomand un popas la terasa resortului San Antonio. Resortul se află sus pe deal chiar desupra plajei Kalmi și se ajunge la el din drumul principal.

CRiS said...

Multam Cora! cel mai probabil astazi mergem incolo. astept sa se trezeasca jumatatea mea :))

Distractie maxima! Ma roade invidia...😁

multam Olimpia!

Unknown said...

Vreme buna si bani sa ai!

Anonymous said...

MONA asa ca pe final de concediu pune si tu o poza de la plaja topless ca sa nu mai zica lumea ca nu ai cu ce te lauda.

CRiS said...

poate daca te-ai semna, puneam si eu poza aia. asa o tin doar pentru mine ;)

Ioji otvos said...
This comment has been removed by the author.
Cora said...

Îmi pare rău pentru cele întâmplate. Cred că cel mai bine este să apelezi la agenții de turism atunci când dorești să-ți faci rezervare la o vilă, eu nu am avut niciodată încredere în site-uri gen booking. Bine că în final totul s-a terminat cu bine. Bucurați-vă de de zilele ce v-au mai rămas.

Unknown said...

Acum ne-am lecuit,clar nu mai plătim in avans,anul trecut nu am avut nici o problema la cazare ( adevărat că nu am platit in avans).Depinde de proprietarul grec.. Am fost și noi pina anul trecut prin agenții dar noi ne-am obișnuit cu mai multe zile de concediu și nu ne mai este ok oferta de 7-10 zile ale unei agentii

Cora said...

De acord. Însă se poate lua cazare prin agenție pe câte zile doriți. Părerea mea este că e mult mai sigur. Referitor la vara trecută, vorbim de Kefalonia, acolo nu se trag țepe de nici un fel.
:) Apropo de asta, acum că au trecut ceva zile de vacanță în Corfu, și ați reușit să vedeți multe locuri frumoase, cum vi se pare comparativ cu Kefalonia? Știu, e o întrebare retorică, răspunsul îl intuiesc. :)

CRiS said...

Ceau Cora, absolut retorică întrebarea :))
Are și Corfu părțile ei frumoase, Kefalonia este spectaculoasă.

Cora said...

De acord cu tine. Kefalonia este spectaculoasă, Corfu e frumoasă! :)
Tocmai pregătesc un articol cu topul Insulelor Ionice. Din păcate Corfu este pe ultimul loc în topul nostru, tocmai pentru că este doar frumoasă. :)
Cât mai stați că începe să mă roadă invidia?! Glumesc! Să aveți zile însorite în continuare.

Cora said...

Să înțeleg că nici voi nu ați ajuns la Palatul Achilleon? :)

CRiS said...

nici n-am stiut ca exista :))

Unknown said...

Mi-a placut, Bravo si MULTUMESC dar ii lipseste finalul. Nimic despre drumul spre casa?

CRiS said...

inca nu am finalizat de scris, pana acum :)

Cora said...

Nu pot să cred. Cum naiba să nu știți de Palatul Achilleon? Și eu care credeam că am fost singura care nu mi-am făcut temele de acasă cu tot ce are de arătat Corfu.... Îmi pare rău că nu v-am amintit eu de el, uitasem complet.
În rest, ați avut o vacanță minunată!
Referitor la întrebarea ta din final: da, merită o vacanță în Corfu. Dar nu cred că a doua oară m-aș întoarce...

Rent a car Bucuresti said...